WGC De Gete
Huisregels
Voor jou, voor ons en voor de andere patiënten is het fijn als de consultaties vlot verlopen.
Wil je graag een afspraak bij De Gete? Dan is het een goed plan om rekening te houden met deze 4 adviezen. Als je patiënt wordt bij een wijkgezondheidcentrum, dan teken je een contract. Dankzij dat contract heb je recht op alle zorg die het wijkgezondheidscentrum biedt. Maar er zijn ook een paar regels waaraan je je in bepaalde omstandigheden moet houden. Voor de duidelijkheid en als geheugensteun, zetten we die regels nog even op een rijtje in “8 regels om te onthouden”.
Afspraak
Heb je graag een afspraak bij de huisarts op de dag zelf?
Bel ons best zo vroeg mogelijk tussen 8u en 10u ’s morgens. Ook voor een huisbezoek bel je best zo vroeg mogelijk.
Bel 016 67 00 07
Afspraak meer dan één persoon
Wil je graag een afspraak voor meer dan één persoon?
Vermeld dit dan zeker wanneer je belt voor een afspraak. Zo wordt er voldoende tijd voorzien.
Bel 016 67 00 07
Kom op tijd
Lukt het niet om op tijd te zijn, verwittig het onthaal dan zo snel mogelijk.
Bel 016 67 00 07
Annulatie
Wil je je afspraak annuleren? Verwittig ons dan tijdig. Zo kunnen we op dat moment iemand anders helpen.
Bel 016 67 00 07
De tijdsduur die wij voor jou voorzien
Ik ben patiënt van Wijkgezondheidscentrum De Gete
8 belangrijke regels om te onthouden!
Regel 1
Als patiënt van wijkgezondheidscentrum De Gete, ben je ingeschreven voor huisarts, kinesitherapie en verpleegkundige zorgen.
Contacteer dus altijd wijkgezondheidscentrum De Gete als je een huisarts, kinesitherapeut of (thuis)verpleegkundige nodig hebt.
Regel 2
Heb je een huisarts nodig? Maak dan altijd een afspraak bij een huisarts van wijkgezondheidscentrum De Gete.
Ga je naar een andere huisarts in Tienen (buiten het wijkgezondheidscentrum)? Dan betaalt het ziekenfonds je die consultatie niet terug en wijkgezondheidscentrum De Gete ook niet.
Regel 3
Heb je thuisverpleging nodig, bijvoorbeeld na een operatie? Bel dan altijd naar het wijkgezondheidscentrum De Gete. Wij zorgen ervoor dat je de nodige zorgen krijgt.
Regel je zelf een andere (thuis)verpleegkundige (van buiten het wijkgezondheidscentrum)? Dan betaalt het ziekenfonds je die consultatie niet terug en wijkgezondheidscentrum De Gete ook niet.
Regel 4
Heb je kine nodig, bijvoorbeeld na een operatie? Bel dan altijd naar het wijkgezondheidscentrum De Gete. Wij zorgen ervoor dat je de nodige zorgen krijgt.
Ga je naar een andere kinesitherapeut (buiten het wijkgezondheidscentrum)? Dan betaalt het ziekenfonds je die consultatie niet terug en wijkgezondheidscentrum De Gete ook niet.
Regel 5
Heb je dringend een dokter nodig als wijkgezondheidscentrum De Gete gesloten is? Bel dan naar de huisartsenwachtpost: 1733. Je betaalt de consultatie zelf. Breng na de consultatie bij de dokter van wacht het betaalbewijs naar wijkgezondheidscentrum De Gete. Wij betalen aan jou terug wat het ziekenfonds je normaal gezien zou terugbetalen.
Regel 6
Heb je dringend een dokter nodig als je niet in 3300 Tienen bent? Dan mag je naar een andere huisarts buiten 3300 Tienen gaan. Je betaalt de consultatie zelf. Breng na de consultatie bij de dokter buiten Tienen het betaalbewijs naar wijkgezondheidscentrum De Gete. Wij betalen aan jou terug wat het ziekenfonds je normaal gezien zou terugbetalen.
Regel 7
Wil je niet meer naar het wijkgezondheidscentrum De Gete komen? Kom je dan zo snel mogelijk uitschrijven.
Er is een opzegtermijn van 2 à 4 weken. Tijdens die opzegtermijn gelden nog steeds bovenstaande regels. Na de opzegtermijn betaalt het ziekenfonds je consultaties bij je nieuwe arts, verpleegkundige of kinesitherapeut terug.
Regel 8
Verhuis je naar buiten 3300 Tienen? Kom je dan zo snel mogelijk uitschrijven.
Er is een opzegtermijn van 2 à 4 weken. Tijdens die opzegtermijn gelden nog steeds bovenstaande regels. Na de opzegtermijn betaalt het ziekenfonds je consultaties bij je nieuwe arts, verpleegkundige of kinesitherapeut terug.
Is er iets niet helemaal duidelijk?
Heb je graag meer informatie? Bekijk eerst onze veelgestelde vragen.
Neem contact met ons op via info(at)wgcdegete.be of 016 67 00 07.